The beauty of argan oil


beauty-en-gezondheid.nl

Arganolie is niet meer weg te denken als beautyproduct. Het komt uit het zuidwesten van Marokko. En het goede nieuws is is dat het in velen winkels te koop is. Je moet er wel wat voor over hebben, want arganolie is vrij prijzig, vooral als je de pure variant wilt hebben die geen toevoegingen bevat. Zelf heb ik ook een flesje van dr. organic die ik bij De Tuinen heb gekocht.

Ik heb het meerdere malen gebruikt voor mijn haren en het werkt uitstekend. Mijn haar wordt er niet vettig van, maar maakt het juist zacht en je haar ruikt er ook lekker door. Daarnaast kan je arganolie ook gebruiken als haarmasker en deze daarna uit te wassen met shampoo als je je haar extra verzorging wilt geven. Ik zelf masseer mijn hoofdhuid met een paar druppels en laat het dertig minuten zitten. Vervolgens was ik het uit met shampoo waarin ook arganolie zit. Ik merk dan een groot verschil met de conditie van mijn haren. Mijn haar voelt dan heel zacht aan.

argannolie

By moroccanmansion.wordpress.com

Ook heb ik het getest op mijn huid en daar merk ik niet heel verschil van, maar dat komt door er binnen in de huid langzame veranderingen plaatsvinden. Arganolie bevat vitamine E wat het verouderingsproces van je huid vertraagd wordt. Daarnaast zorgt arganolie ervoor dat je huid soepel en zacht blijft.

Al met al is arganolie zeker een aanrader en ik blijf het gebruiken voor mijn haren.

Wat is jullie ervaringen met arganolie en waar gebruiken jullie het voor?

Volg mij ook op Instagram & Bloglovin!

 

Geef een reactie

