My Nivea skincare routine


Dit keer beschrijf ik mijn morningroutine wat betreft mijn gezicht. Alle producten die in het artikel voorkomen, heb ik zelf betaald. Het verzorgen van je gezicht is heel belangrijk. Je gezicht wordt blootgesteld, heel de dag door aan verschillende dingen, zoals het weer. Het is daarom van belang om je gezicht goed te reinigen en te verzorgen. Ik gebruik de producten van Nivea met de huidtype normaal. Ik zal de volgende keer een artikel schrijven over hoe je kan weten welke huidtype je hebt. 

Voordat ik begin met de drie producten van Niveau, reinig ik eerst mijn gezicht met een reinigingsmousse. Deze is ook van Nivea en deze gebruik ik alleen ´s morgens.

IMG_7472[1]

Daarnaast gebruik ik twee keer per week de gezichtsscrub van Nivea. Het scrubben van je gezicht zorgt ervoor dat alle onzuiverheden verdwijnen én verwijdert dode huidcellen. Mijn huid voelt daarna lekker zacht aan. Als je gezichtsscrub gebruikt voordat je met stap 1 begint, hoef je de gezichtsmousse niet te gebruiken. Dit is omdat de gezichtsscrub je huid al reinigt.

IMG_7447[1]

Stap 1: Reinigen

Ik gebruik van Nivea de reinigingsmelk voor normaal huidtype. Ik was eerst mijn handen vooraf en ik doe vervolgens wat van de reinigingsmelk op een watje. Ik maak mijn gezicht en hals mee schoon.Deze reinigingsmelk reinigt en hydrateert je huid en bevat vitamine E en Hydra IQ.

IMG_7457[1]

Stap 2: Hydrateren

Als tweede stap gebruik ik ook van Nivea de tonic voor normaal huidtype. Ik gebruik weer een nieuw watje met een paar druppels tonic. Ik maak mijn gezicht en hals ermee schoon.Deze vefrissende tonic zuivert je gezicht diep en hydrateert. Tonic gebruik ik standaard, omdat het ervoor zorgt dat ik minder puistjes en onzuiverheden krijg. Ook deze bevat vitamine E en Hydra IQ.

IMG_7452[1]

Stap 3: Verzorgen

Als laatst gebruik de dagcrème van Nivea. Ik verdeel wat onder mijn ogen en dat dep ik met mijn ringvingers voorzichtig van binnen naar buiten. Dit zorgt ervoor dat je wallen wat vervagen als je deze hebt. Hierdoor hoef je geen make-up voor te gebruiken. Het is belangrijk dat je een gezichtscrème gebruikt dat SPF (Sun Protection Factor) bevat. Hoe meer SPF hoe beter, want dit beschermt je huid tegen UV-stralen en andere schadelijke stoffen.

IMG_7462[1]

´s Avonds voor het slapen gaan herhaal ik alleen stap 1 en 2. Ik gebruik dan de reinigingsmelk en de tonic. Het is belangrijk om ´s avonds ook je gezicht te reinigen, omdat het heel de dag is blootgesteld aan de stoffen van buitenaf en van de make-up dat je gezicht heel de dag heeft bedekt. Door je gezicht te reinigen kan je huid in de nacht weer herstellen en blijft het op die manier gezond.

Dit is mijn skincare routine, hoe ziet die van jullie eruit?

Volg mij ook op Instagram & Bloglovin!

6 gedachtes over “My Nivea skincare routine

  1. Tip! SPF in dagverzorgings werken maar 2 uur. Dus in de zomer heb je echt een zonbescherming nodig. Balen helaas. Spf word uit bijna alle verzorgingsproducten gehaald omdat mensen denken dat het voor de hele dag beschermt. Ben benieuwd naar de avond routine :)

    Like

  2. Pingback: Favorieten en opgemaakt | maart 2015 | MoroccanMansion

  3. Pingback: Mijn avondroutine | MoroccanMansion

Geef een reactie

