Mijn avondroutine


Dag lezers! Voordat ik het ga hebben over hoe mijn avondroutine eruit ziet, heb ik eerst een leuke mededeling. Sindskort kunnen jullie mij namelijk ook volgen op Facebook! Ik heb een pagina gemaakt speciaal voor mijn blog. Ik zou het leuk vinden als jullie mijn pagina willen liken!Ook komt er binnenkort een winactie, omdat het aantal volgers steeds blijft stijgen (in een ander artikel had ik al medegedeeld dat er winactie komt bij 150 volgers!) Dus houd social media goed in de gaten om deze winactie niet te missen: Facebook, Instagram en Bloglovin.

Nou nu over mijn avondroutine waar interesse voor was. Jullie waren benieuwd naar mijn avondroutine, omdat ik eerder mijn gezichtsroutine had laten zien (klik hier om my nivea morningroutine te lezen). Mijn avondroutine is niet heel groot, omdat ik niet zoveel make-up draag. Wel vind ik het belangrijk om met een gereinigd gezicht te gaan slapen, zodat mijn huid optimaal kan herstellen. 

Stap 1: Ogen reinigen – Da reinigingslotion

Ik begin altijd eerst met het reinigen van mijn ogen. Meestal heb ik mascara en of eyeliner op. Ik doe wat op een watje en maak ronddraaiende bewegingen. Ik gebruik deze lotion, omdat deze makkelijk alle make-up verwijdert zonder te hard te hoeven wrijven wat slecht is voor je ogen. Daarna gebruik ik ik ook een wattenstaafje om zowel langs de waterlijn nog goed schoon te maken en aan de binnenkant van mijn ogen. Het komt vaak voor dat er restjes je ogen kunnen blijven zitten, waardoor dit zich ophoopt bij je ogen de volgende dag als je wakker wordt.

da ooglotion

moroccanmansion.wordpress.com

Ook al heb ik geen make-up dan nog maak ik mijn ogen schoon. Alles blijft namelijk achter op je wimpers en dan is het raadzaam om even je ogen ook even te reinigen.

Stap 2: Gezicht reinigen – Nivea reinigingsmelk

Nadat mijn ogen schoon zijn,reinig ik mijn gezicht met de reinigingsmelk van Nivea door een watje te gebruiken. Deze gebruik ik al een tijdje en krijg er geen irritaties van. Ik gebruik wel wat meer om echt al het vuil weg te halen dat de heel de dag op je gezicht is gaan zitten. Daardoor gaat je huid wel vettig van voelen, maar dit wordt weer mooi schoon als je hierna gebruik maakt van een tonic.

nivea reinigingsmelk

moroccanmansion.wordpress.com

nivea reinigingsmelk

moroccanmansion.wordpress.com

 

Stap 3: Gezicht hydrateren – Nivea tonic

Dan maak ik mijn gezicht door wat tonic te gebruiken op een watje.Tonic is echt een aanrader voor je gezicht. Sinds ik dit heb uitgevonden kan ik er niet meer zonder.

nivea tonic

moroccanmansion.wordpress.com

Tonic verkwkt namelijk je huid waardoor je huid heel fris aanvoelt. Het beste is te beginnen onder je ogen, vervolgens de wangen te doen en dan pas je voorhoofd en de rest van je gezicht. Dit komt doordat de meeste vuil op je voorhoofd en bij de buitenkant van je gezicht is. Anders wrijf je alle vuiligheid weer op je gezicht.

nivea tonic

moroccanmansion.wordpress.com

 

Stap 4: Lippen verzorgen – Labello

Na het tandenpoetsen, maak ik eerst mijn lippen schoon met dezelfde tonic die ik ook gebruik voor mijn gezicht. Dan smeer ik een laagje lippenbalsem op, zodat mijn lippen in de loop van de nacht kan gaan herstellen. Hierdoor wordt ik wakker met zachte herstellende lippen, ideaal dus!

Zo ziet dus mijn avondroutine uit. Het is niet heel uitgebreid, maar meer heeft mijn gezicht niet nodig. Als je gezicht meer nodig heeft kan je een nachtcrème gebruiken. Deze herstelt je huid weer goed. Tip van mij is altijd je gezicht reinigen en verzorgen met een crème, want alles wat je ’s avonds smeert werkt effectiever dan wanneer je dit in de loop van de dag doet (ook al is het een rotklusje haha).

Ik zou het leuk vinden als jullie een reactie achterlaten met daarin jullie avondroutine.

Liefs, 

Volg jij mij al op social media?

Facebook– Instagram – Bloglovin

 

Geef een reactie

